Boganmeldelse Russka Edward Rutherfurd

Boganmeldelse Russka Edward Rutherfurd
Boganmeldelse Russka Edward Rutherfurd

Boganmeldelse Russka Edward Rutherfurd

Russka forfatter Edward Rutherfurd: I denne storslåede bog fortæller forfatter Rutherfurd om den russiske historie. I det herrens år 180 E. Kr. bestod den lille landsby Russka, på grænsen mellem Ruslands skove og stepper, af tre familier. Denne lille bosættelse ved en af landets store floder er udgangspunkt og samlingspunkt for Rutherfurds fortælling. Vi følger familierne Ivanov, Karpenko, Bobrov, Suverin, Romanov op igennem Ruslands dramatiske historie og romanen er på engang historisk formidling og en konstant fængslende beretning, som snor sig igennem stepper, byer og floder og dagligliv hos bønder og krigere, nomader og aristokrater, Vi følger historiske og kulturelle begivenheder igennem næsten 2000 år fra aktørernes synsvinkel.

Min vurdering: Boganmeldelse Russka Edward Rutherfurd

En fantastisk bog som kommer hele den russiske historie igennem. En der både giver en fængslende beskrivelse af de individuelle personer, men samtidig også en bog der fortæller en dyb historie. En historie om hvordan Rusland har udviklet sig igennem tiderne og om hvordan og hvorfor den russiske revolution tog sted. De enkelte personer kommer man som læser til at holde af meget og intet er sort eller hvidt. Alle har gode og mindre gode træk. nogle bliver født med en magt og andre som simple bønder.

Alligevel har alle noget at bidrage med til historien. Samtidig kommer vi som læser tæt på Zar familien og den udvikling og afvikling som familien tager - uden at zar familien har en hovedrolle i bogen.En virkelig fascinerende bog, som tager læseren tilbage til begyndelse hvor der kun var stepper og enkelte familier. En bog jeg virkelig vil anbefale dig som elsker slægts romaner, kan lide det historiske og som elsker forskellige personskiltninger.En lang, men yderst god bog. Jeg kan kun anbefale dig at gå igang med Russka og andre bøger af Edward Rutherfurd.

en af de bedste bøger jeg har læst.

Du kan læse mere om Edward Rutherfurd på engelsk her på Wikipedia.

Lignende bøger: