Boganmeldelse Hvor der er vilje Jeffrey Archer

Hvor der er vilje forfatter Jeffrey Archer er en slægtsroman om Harry Cliftons liv. Den udspiller sig i perioden efter første verdenskrig. Hovedpersonen vokser op under fattige kår i Bristol. Med en mor der må arbejde hårdt for at få til dagen og vejen. Takket være Harry gode sangstemme bliver han optaget på en af de fineste skolen, som ellers er beregnes til børn med velhavende forældre.Her bliver han venner med rigmandsbørnene Giles og Deakins, som begge hjælper ham på vej imod kræfter der gerne ser Harry miste sin chance for at få en god uddannelse.

Undervejs ligger hele tiden det uopklarede spørgsmål "hvem er Harrys far?". Efterhånden som bogen skrider frem, bliver flere og flere detaljerer om Harrys opvækst afsløret og efterhånden står det klart at der er to muligheder. Enten er han søn af havnearbejder Arthur Clifton eller også er han den uægte søn af arvingen til et stort rederi. Jagten på svar bringer Harry fra kajen i Bristol til Englands overklasseliv videre til Amerika.Efterhånden som trådende bliver redt ud kommer svarene på spørgsmålene som igen leder til nye spørgsmål.

Min vurdering: Boganmeldelse Hvor der er vilje Jeffrey Archer

Faktisk en god bog. Først synes jeg den var noget kedelig, men efterhånden som fortællingen skred frem, fik bogen mere og mere liv. De skiftende fortæller vinkler gjorde også bogen interessant - fordi hovedpersonerne derved fik deres egen stemme. Det er ikke nødvendigvis en bog der er særlig realistisk, men fortællingen giver god mening og efterhånden som handlingen skrider frem samles trådene i en aha oplevelse.  Så en god bog til en hyggelig vinteraften hvor du har brug for ikke at skulle tænke alt for mere, men bare lade dig underholde.

Der er flere bind i serien hvoraf denne bog er den første. På denne side kan du se de bøger forfatteren har skrevet.

Antal hjerter Jeg giver bogen 5 hjerter ♥♥♥♥♥ for den gode underholdningsværdi.