Boganmeldelse Hit, shit og albuer Poul Bruun

Hit, shit og albuer forfatter Poul Bruun: Poul Bruun har siden 1969 været ansat i den danske pladebranche, både som idemand og musikproducer. Han har arbejdet med en lang række af de største danske kunstnere. Det har igennem årene resulteret i så mange gange sølv, guld og platinplader, at de kunne pryde væggene hele vejen op til rundetårn.

Med “hit, shit og albuer” fortæller han en række utrolig morsomme og tankevækkende anekdoter der samlet set giver fascinerende tidsbillede og tegner finurlige portrætter af nogle han har arbejdet sammen med. Især berømt er Poul Bruun for sit samarbejde med Gasolin. Dog har han også samarbejdet med DAD, C.V. Jørgensen, Laid Back, One Two, Malurt, Hanne Boel, Bifrost, Monrad og Rislund, Gnags mm.

Min vurdering: Boganmeldelse Hit, shit og albuer Poul Bruun

En god og interessant bog hvis du synes den danske musik branche fra 70’erne til op igennem 90érne er interessant – fortalt af en mand der har haft fingeren på pulsen. Bogen er samtidig fyldt med indlæg og sjove fortællinger om de bands Poul Bruun har været involveret i. Kort sagt kan det siges at Poul Bruun har været involveret i mange af de kendte hits der har præget Danmark i den periode. Bogen er fyldt med sjove anekdoter om de forskellige musikere og deres sange. Især synes jeg tiden med Gasolin er sjov at læse om. Man kan sige Poul Bruun har været med til at lave et stykke Danmarks historie igennem sin medvirken i dansk musikindustri.Bogen giver samtidig et indblik i hvordan samtiden var, da de forskellige grupper udgav deres musik. Eksempelvis fortælles der om om Christiania sangen “De kan ikke slå os ihjel”.

Alt i alt:

bogen der givet et fantastisk indblik i den danske musik branche fortalt af Poul Bruun. Bogen er sjov og underholdende læsning.

Du kan læse mere om Poul Bruun på Wikipedia.