Boganmeldelse Heksebørnenes mor Anja Ringgren Loven

Boganmeldelse Heksebørnenes børn af Anja Ringgren Loven

Anja Ringgren Loven fortæller her i sin bog omkring hendes liv og hendes arbejde med Heksebørn i Nigeria.
Hun giver i bogen et hudløst ærligt billedet af sig selv. Tatoveringerne fortæller om det kaos, der har været i hele mit liv, fortæller Anja Ringgren Loven i Heksebørnenes mor. Hun er opvokset i Frederikshavn som datter af en alkoholisk far og en enlig mor der prøver at få enderne til at hænge sammen for hende og hendes to søstre. Efter modrens død får hun et reelt sammenbrud.

Hun fortæller i bogen om sin angst og spiseforstyrrelser – og om sin kamp for at rejse sig igen og udleve sin drøm om at hjælpe børnene i Afrika. Hun ønsker at skabe sin egen nødhjælpsorganisation, hvor pengene går direkte til børnene. En drøm hun senere får kæmpe succes med. Hun bliver verdenskendt i 2016, da et fotografi af hende, da hun redder en udmagret, lille dreng fra en landsby i Nigeria går viralt. Drengen, der får navnet Hope, var blevet udstødt, tortureret og anklaget for at være heks.
I har Anja sammen med sin kæreste og far til sin søn, hjælpearbejderen David Emmanuel Umem, etableret sit eget børnehjem i Nigeria som hedder Land of Hope.

Min vurdering af Heksebørnenes mor Anja Ringgren Loven

Jeg må sige at det er en fantastisk bog – om et fantastisk menneske som gør det få tør og mange drømmer om. Det er en spændende bog at læse både fordi du som læser får en stor baggrundsviden omkring børn i Nigeria, men også fordi Anja giver så meget af sig selv i bogen. Så jeg vil sige har du det mindste interesse i nødhjælpsarbejde og synes du Anjas arbejde er fantastisk så er denne bog helt klart værd at læse. Kender du ikke så meget til arbejdet, men er nysgerrig, så giver bogen dig en fantastisk introduktion til at det hjælper at gøre en forskel – om ikke andet så bare for et enkelt menneske.

Du kan se mere her Anja og Heksebørnene
Du kan se mere om nødhjælpsorganisationen ved at følge linket..