Boganmeldelse Den evige ild Ken Follett

Boganmeldelse Den evige ild Ken Follett
Boganmeldelse Den evige ild Ken Follett

Boganmeldelse Den evige ild Ken Follett

Den evige ild forfatter Ken Follett: England 1558. Da den protestantiske Elizabeth bliver dronning, vender resten af Europa sig mod England, og i kulissen i Paris venter kusinen, den unge, katolske Maria Stuart, som mange mener er den retmæssige arving til Englands trone. Elizabeth opretter derfor landets første efterretningstjeneste, der skal advare hende om mulige sammensværgelser og attentatplaner.

I denne efterretningstjeneste kommer den unge Ned Willard i tjeneste som hemmelig agent i den tid, hvor den religiøse ekstremisme fører til vold rundtomkring i Europa. Og hvor Neds egen hjemby, den gamle katedralby Kingsbridge, er præget af religiøse stridigheder. Gamle venskaber og loyalitetsbånd smuldrer og selv Ned befinder sig på den forkerte side i forhold til den pige, han længtes efter at gifte sig med, Margery Fitzgerald.

Dengang som nu er den sande fjende ikke de stridende religioner. Men kampen står mellem dem, der går ind for frisind og tolerance og de tyraner, der vil underlægge alle andre deres syn på verden - koste hvad det vil.

Min vurdering: Boganmeldelse Den evige ild Ken Follett

En virkelig fantastisk bog, som jeg kun kan anbefale dig at læse. Den er lang, men også det værd hvis du godt kan lide romer fra 1500 tallet, hvor rammerne er reelle nok men handlingen er ren fiktion. Ken Follett er en fantastisk forfatter, som virkelig forstår at skrive et plot omkring nogle virkelige begivenheder. Kampen omkring religion er jo desværre stadig aktuel den dag i dag. Grupper i vores samfund har svært ved at anerkende andre ret til at tro på hvad de vil - så på den måde har verden desværre ikke ændret sig. Så en bog der på den ene side er reel nok og på den anden side er ren underholdning.

Jeg har læst de to andre bøger i  Kingsbridge-serien serien og de er lige så fantastiske. Dette er den tredje bog, men kan læses selvstændigt. Bogen får ♥♥♥♥♥♥ 6 hjerter, fordi bogen efter min mening er virkelig god.

Du kan læse mere om forfatteren Ken Follett her.