Boganmeldelse Champagnepigen Leonora Christina Skov

Champagnepigen forfatter Leonora Christina Skov. Linn og Isak er gift og har tilsyneladende det perfekte ægteskab. De har alt hvad hjertet begærer - penge, prestige, au pairs, børn og mest af alt succes. Men bag facaden ligger alt muligt andet. Kate Klarlund er journalisten som skal interviewe dem og langsomt falder facaden fra hinanden. Hvad gemmer sig bag det hele? Måske er Linn ikke så hengiven en hustru som man skulle tro. Der er mennesker i hendes fortid som ønsker hende det værste. Mennesker som sender hende fødselsdags kort med ønsket om hendes død. Langsomt afdækker bogen hvad som er bag facaden. Temaer som skyld og ansvar får en afgørende rolle for bogens videre færd. For hvornår er man den skyldige? Hvor langt går end ansvar i forhold til andre mennesker? og hvornår er man selv offeret?

Min vurdering: Boganmeldelse Champagnepigen Leonora Christina Skov

En god bog, men stof til eftertanke. den er værd at reflektere over - men handlingen synes jeg også var lidt langsommelig. Man skulle som læser helt ind til kernen af bogen før jeg fandt ud af hvad den handlede om. Alt for meget dialog imellem hovedpersonerne som ikke var nødvendig. Men måske den er velegnet at læse for en læser der godt kan lide det psykologiske drama?

Antal hjerter ♥♥♥ fordi jeg dybest set synes Champagnepigen af Leonora Christina Skov var meget banal og ikke det store litterære værk.

En bog man kan tænke over, men som jeg også synes var kedelig at komme igennem. Godt at Leonora Christina Skovs forfatterskab har udviklet sig til det meget bedre. Har du en anden oplevelse med bogen, så er du meget velkommen til at skrive. For jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre får ud af sådan en bog?

Lignende bøger:

Den der lever stille af Leonora Christina Skov

Forfatter: Leonora Christina Skov