Boganmeldelse Anden generation Howard Fast

Her er fortsættelse af Immigranterne af Howard Fast. I immigranterne følger vi hovedpersonen Dan Lavette. Bogen følger hans vej til rigdom og magt. Samt ægteskabet med Jean.

Hovedpersonen i Anden generation er Barbara Lavette, datter af Dan Lavette og hans første kone - den rige, aristokratiske Jean.

Barbara er opvokset hos moderen, men finder San Franciscos overklasses liv tomt og indholdsløst. Hun vil gerne finde sine egne rødder og hvem hun er. Hendes søger bringer hende til Europa. Hun forelsker sig i en fransk journalist, og oplever Berlin på den tid, hvor nazismen for alvor stikker hovedet frem. Gennem både lykkelige og tragiske begivenheder finder hun sig selv. Hun vender hjem til USA med en større forståelse af sine forældre og deres ægteskab. Hun ser mere modent på din egen rigdom og tager beslutninger for sit liv fremadrettet.

Samtidig med historien om Barbara Lavette rummer bogen et væld af sideløbende handlinger. Bogen følger mange spændende og karaktimatiske personligheder.

Handlingen i denne mægtige slægtsroman strækker sig fra begyndelsen af trediverne og til slutningen af anden verdenskrig.

Min vurdering: Boganmeldelse Anden generation Howard Fast

En rigtig god roman, der fortæller en spændende historie. Den indeholder samtidig en fremravende beskrivelse af livet i trediverne og frem til efter anden verdenskrig. Læseren får en god beskrivelse af historiens gang. Hvis jeg skulle skrive noget negativt om bogen er det, at jeg synes Barbara på tidspunkter fremstår lidt for perfekt. Hun har det hele - et godt udseende, penge, familie, venner og alligevel et væld af bekymringer. Men historien i sig selv synes jeg er spændende. Og jeg vil på det varmeste anbefale dig at låne bogen, især hvis du godt kan lide slægtsromaner fra dette århundrede. Samtidig kan jeg godt lide alle de sideløbende historier og begivenheder.

Alt i alt vil jeg give bogen 6 hjerter ♥♥♥♥♥♥