Boganmeldelse af Udødelighedens Eliksir Gabi Gleichmann

Udødelighedens Eliksir forfatter Gabi Gleichmann

Bogen Udødelighedens Eliksir forfatter Gabi Gleichmann beskriver jødernes historie igennem slægtens Spinoza. Fortællingen dækker omtrent alt hvad der er sket for de europæiske jøder fra 1100 tallet frem til nutiden. Kendte personer som Hitler, Stalin, Voltaire, Freud spiller også en rolle i begivenhedernes gang. Opskriften på udødelighedens eliksir går igen til den ældste søn i slægten, og for den enkelte kommer eliksiren til at spille en speciel rolle. Bogen er rig på detaljer og sjove indblik i den enkeltes liv og tankegang, men har desværre også en tendens til at springe i tid, hvilket på tidspunkter kan gøre handlingen lidt uoverskuelig. Så det er om at holde tungen lige i munden hvis du vil læse bogen. Den rummer dog en spændende fortælling. De forskellige hovedpersoner kommer ud for dramatiske begiveheden og må hver på sin måde gøre brug af eliksiren. Blottet er godt gennemtænkt.

Min vurdering af Udødelighedens Eliksir forfatter Gabi Gleichmann

En interessant bog, som det lige kræver lidt tid at komme i gang med. Der optræder mange forskellige personer i bogen, så det er med lige at holde styr på hvem som er hvem - men bortset fra det, synes jeg bogen rummer en god fortælling. Bogen er samtidig en god historisk roman og har en spændende handling. Du følger forskellige personer igennem historien med hvert deres møde med historiske begivenheder og historiske personer.

5 hjerter jeg har givet bogen - dog med det men, at læseren for at komme i gang med den skal være til historiske romaner - er man ikke det, så er det bestemt ikke en bog jeg vil anbefale. ♥♥♥♥♥

Alt i alt en god bog om den jødiske kultur, blandet sammen med den europæiske historie

Forfatter: Gabi Gleichmann