Boganmeldelse af Morderisk Mørke Andrew Taylor

Morderisk Mørke Andrew Taylor
Morderisk Mørke Andrew Taylor

Morderisk mørke af Andrew Taylor

Koreakrigen og kommuniskforskrækkelsen er på sit højeste og i den i 1946 forladte millitærlejr Farnock uden for Lydmouth skal tages i brug igen. Men der er et problem: Lejren som er beboet af husvilde, som ikke har til sinds at rømme den frivilligt. Luften af tæt af mistro og had.

Midt i denne hadske stemning gæster tre fremmede Lydmouth: Sensationsjournalisen Cameron Rowse, som gerne vil puste til hadet mod såkaldte ikke nationalsindede elementer, Labour-parlamentsmedlemmet Oliver Yately, som har brug for hjælp fra sin tidligere kæreste Jill Francis. Og endelig manden med fisken – en nyligt løsladt forbryder med sin egen dagsorden.

Et mord bliver begået, en gammel sag om en forsvunden teenagerpige tages op igen, og Farnock lejren skal rømmes. Kriminalassistent Richard Thornhill har travlt, men det er svært at koncentrere sig om sit arbejde, når hovedet hele tiden er fuldt af andre ting – eller rettere når man er forelsket.

Min vurdering af Morderisk mørke af Andrew Taylor

Endnu en bog i Lydmouth serien. Jeg elsker jo denne serie af bøger, hvor bogen både er spændende og hvor der er et spændende persongalleri. Serien kan læses uafhængig af hinanden, men mange af personerne går igen igennem serien. Jeg tror især serien er velegnet til kvinder der både kan lide romantik og et godt gys. Som har beskrevet før, så er der et skønt persongalleri, hvor hver enkelt person bliver gjort levende og personlig. Hver person rummer sin egen historie på godt og ondt – og forfatteren forstår at gøre krimien spændende og interessant. Jeg vil virkelig anbefale dig at gå igang med serien – hvis du har brug for en hyggekrimi i varmen eller i en mørk vinteraften. Du kunne jo blive positivt overrasket ligesom jeg er blevet det.

Alt i alt en fantastisk bog.