Boganmeldelse af sund og rask med antiinflamatorisk kost af Sanna Ehdin Enandala

Beskrivelse
En bog som omhandler det at spise antiinflammatorisk kost. Bogen er inddelt i to kapitler. De første del af bogen omhandler den nye spiseform med antiinflammatorisk kost. Der gives bl.a. en kort introduktion og en baggrundsviden om hvorfor kosten spiller så stor en rolle for helbredet. Du får en grundlæggende viden om hvad der gør denne form for kost speciel – hvilke basis ingredienser er gode at bruge og hvorfor. Alle beskrivelse af kost og helbred er udførlige og samtidige videnskabelige dokumenteret. Derefter kommer der et afsnit som indeholder opskrifter der gør det let for dig at følge de antiinflammatoriske kostråd. Forfatteren beskriver i bogen hvordan du ved hjælp af den rette kost kan styrke dit immunforsvar og din modstandskraft overfor infektioner og sygdomme. Bogen ideholder mere end 140 opskrifter. Den består af alt for sunde morgenmadsretter og mættende hovedretter til boller og desserter.

En virkelig fantastisk bog. Den er klart værd at læse, hvis du gerne vil få en sundere livsstil. Jeg er selv begyndt at følge mange af vejledningerne inden for antiinflammatorisk kost og synes virkelig det har givet mig en sundere livsstil og vægttab (ikke at det er det som bogen drejer sig om). Jeg går aldrig sulten rundt efter jeg er begyndt at følge disse råd – og alligevel får jeg en sund og nærende kost. Det handler om at vælge de rette ingredienser – gerne økologiske, undgå ingredienser der er syntetiske. Men alt det står der meget mere om i bogen – som jeg virkelig gerne vil anbefale at læse.

Alt i alt som jeg vil anbefale dig at kigge på, hvis du alligevel står og skal lave noget sundt og nærende mad.

Forfatter: Sanna Ehdin Anandala
Sideantal: 183