Boganmeldelse af Mit grønne køkken af Ditte Ingemann

Beskrivelse:
Boganmeldelse af Mit grønne køkken af Ditte Ingemann. Ditte Ingemann har skrevet et kogebog hvor det grønne er i Centrum. Så har du brug for inspiration til opskrifter med grønt, som er lidt anderledes end dem du er vant til at lave, så er dette bogen for dig. Bogen indeholder ca. 80 inspirerende retter – lige fra retter der passer bedst til oksekød, lammekød, svinekød, hvid fisk, fede fisk, and og kylling.

Der er alt fra bagt blomkål med spicy krydderi, salat med lune linser og rodfrugter til rødkål med koriander og sesamdressing til bønnesalat med ristede krydderi og græskar i skiver med grønkål samt Mexisuppe med sorte bønner og avokado.

Bogen er bygget på med først et afsnit om hvorfor det grønne skal have hovedrollen og hvad der er så genialt ved grøntsager. Derefter kommer der en lækkert afsnit med inspiration til morgenmaden – hvordan kan du lave morgenmad på en sund og forholdsvis let måde. Derefter kommer der et afsnit med salater, lune salater, supper, hovedretter og efterfølgende tilbehør.

Til sidst er der et afsnit med en sæsonguide, som giver en vejledning til sæsonens grøntsager.

Min vurdering:
Alle retterne ser lækre og indbydende ud, og giver mig lyst til at gå ud i køkkenet og gå i gang med disse lækre salater og tilbehør. Det er samtidig en bog der er yderst velegnet til dem som er vegetarer, for her er det det grønne som er i centrum. Så er du løbet tør for inspiration her til sommerens retter, så er det her en passende bog du kan kigge igennem.

Forfatteren Ditte Ingemann er bachelor i ernæring og sundhed og har desuden lavet en af Danmarks mest populære madblogs – The Food Club.

Hun er desuden fast madskribent i Politiken, har været gæst i Go´morgen Danmark og forfatter til en langt række andre kogebøger.

Alt i alt: