Boganmeldelse af Gokkelajser af Bosse Hall Christensen

Beskrivelse  Forfatter af denne bog Bosse Hall Christensen har levet et liv på grænsen. Han kommer fra et hjem hvorfra han oplever en dysfunktionel barndom. Faderen er kvartalsalkoholer og moderen har affærer på kryds og tværs. Som ganske ung finder han glæde ved musikken og vælger at gå den vej. Her er han med til at stifte et af Danmarks største pop bands – nemlig Shubidua. Samtidig kæmper han med et stigende alkohol forbrug og ender med at blive smidt ud af bandet. På trods af selvmodsforsøg, indlæggelse på den lukkede og forskellige afvænningsforsøg, – lykkedes det ham at etablere et af Danmarks mest succesfulde reklamebureauer. Han svigter sine børn og forholder sig til sine svigt undervejs i bogen. Imens Bosse Hall Christensen fortæller sin livshistorie – vandrer han på caminoen og får på den måde sat sit liv i relief.

En stærk bog om at lykkes på trods. Så kan du lide at læse stærke biografier, vil jeg helt klart anbefale dig at læse denne. Hovedpersonen er fascinerende og det lykkedes ham hele tiden at komme oven på. På trods af svigt fra omgivelserne er han hele tiden klar med noget nyt – han er dog også samtidig et sårbart menneske, som må kæmpe mange indre kampe. Bogen er både meget humoristisk og yderst velskrevet og det er tydeligt forfatteren har gjort sig mange tanker om sit liv og levemåde.

Jeg giver bogen 6 hjerter ♥♥♥♥♥♥ fordi bogen går på hudløst ærligt tæt på hovedpersonen. Der er ingen fine fornemmelser og intet gravet ned under overfladen. Læseren får hovedpersonen som han er og livet er blevet levet som det nu engang er.
Alt i alt en af de mest nærgående og barske fortælling om et liv levet på grænsen jeg længe har læst

Forfatter: Bosse Hall Christensen
Udgivelsesår: 2014