Boganmeldelse af Tæppehandlerens død af Karin Wahlberg

Bogen omhandler
En boganmeldelse af Tæppehandlerens død af Karin Wahlberg om ægteparret Veronica og hendes mand kriminalkommissær Claes Claesson af Karin Wahlberg. De bliver af snørklede veje rodet ind en affære om en tæppehandlers død. Carl-Ivar sidder på dækket af en færge ud for Istanbuls kyst og tænker. Han læner sig mod rælingen og nyder den blide, varme vind. Selvom han er langt fra kone og børn i Sverige, føler han sig hjemme her. Han er ikke parat til at dø. men kort efter bliver han alligevel fundet død, dolket ihjel. Claes rejser sammen med sin tyrkiske kollega til Istanbul for at hjælpe med opklaringen af mysteriet. Samtidig bliver tæppehandlerens familie historie hjemme i sverie optrævlet og en masse skeletter kommer ud af skabet. Samtidig følger læseren Veronicas og Claes´s ægteskab og de komplikationer der hører til det og deres omgangskreds. Der er desuden en fin beskrivelse af tæppehandel og forfatteren har virkelig gjort en god research på det punkt.

Tæppehandlerens død af Karin Wahlberg er en meget let læst krimi, som jeg vil sige hører ind under den bløde genre eller femi-krimi genren 🙂
Meget af historie handler om det mord som sker, hvorfor var det netop tæppehandleren som skulle dø? Hvad er der gået forud? Men samtidig er det også historien om ægteparret Claesson og det persongalleri som omkrandser dem. Hvor vi som læser bliver fanget ind i hovedpersonernes hverdags problemer, deres omgangskreds og diverse konflikter. En bog der ligner mange af de krimier som Camilla Lackberg har skrevet.

Jeg giver bogen 4 hjerter ♥♥♥♥, da jeg ikke synes spændingsniveauet var højt nok for en krimi. Men trods alt en god og underholdende bog. Så en let læst og overskuelig bog af Karin Wahlberg, som sikkert vil give dig nogle timers underholdning.

En spændende bog, som tilhører femikrimi genren 🙂

Andre boganmeldelser: