Boganmeldelse af Berlin 404 af Thomas Clemen

Beskrivelse: Boganmeldelse af Berlin 404 af Thomas Clemen. Murens fald bliver forhindret af en tragisk bilulykke. Østtyskland lukker omkring sig selv og bliver dermed isoleret fra omverdenen. Intet slipper ud og ingen ved hvad der sker bag muren. Det eneste samarbejde der er imellem øst og vest er samarbejdet omkring jernbanenettet. Pludselig en da kolliderer et tog fra østtysk og et vesttysk tog under muren. Gensidigt beskylder landene hinanden for ulykken. Resultatet er at Østtyskland truer vesten med krig.

It-eksperten Jacob Blau sættes modvilligt på sagen af sine overordnede. For at få yderligere informationer må han undercover til Østtyskland sammen med efterretningsofficeren Berendine Wachner. I hælene har han sine plejebrødre, som samtidig spiller en rolle i opklaringen af sagen. Hvad Jakob og Berendine finder bag jerntæppet er mere chokerende, end nogen kunne forestille sig. Et spil om verdens fremtid er i gang.

Min vurdering: Faktisk en spændende bog hvor mysteriet ikke bliver løst før til sidst. Slutningen er ikke som forventet, og selvom svarene på mysteriet bliver opklaret er der stadig løse ender. Det var samtidig en bog jeg lige skulle i gang med, så jeg vil anbefale dig ikke at tage en vurdering af bogen før du er kommet nogle kapitler frem. For bogen virket lidt rodet i begyndelsen, men efterhånden som du får et større kendskab til hovedpersonerne bliver den mere spændende. Til sidst ønsker du bare at vide mere og mere for at kunne forstå handlingen. En bog der virkelig prikker til din fantasi. En bog hvor intet er som det ser ud til at være.

Alt i alt en bog for dig der godt kan lide at opklare mysterier og hvor intet er givet på forhånd. Hvor alle mulige scenarier er tænkelige. Samtidig bliver situationen omkring det lukkede Østtyskland forklaret på en realistisk og spændende måde.