Anmeldelse af længsel af Nete Krøll (Novelle)

For første gang vil jeg anmelde en novelle. Det er ikke normalt en genre jeg ellers gør mig så meget i, men der er jo en første gang for alting. Nete Krølle har skrevet novellen længsel og jeg vil vel dybest set betegn den  som en novelle om hovedpersonens drømme, længsler og fantasier – blandet lidt med hendes virkelige verden. Novellen er super erotisk og giver et indblik i kvinders erotiske fantasier  – samtidig er den et billedet på den kvindelige sexfantasi. Jeg tror at mange kvinder vil kunne leve sig ind i det skrevne og vil kunne sidde i smug og nikke genkendende til novellen.

Novellen er god især hvis man er i det lidt følelses prægede humør. Og  selvfølgelig er den erotisk som beskrevet på Torus hjemmeside, men jeg synes ligeså meget at den taler til følelserne og de følelser kvinder kan have omkring deres egen sexualitet. Novellen synes jeg også giver et godt billedet på den længsel mennesket (her set fra et kvindeligt synspunkt) kan have efter det modsatte køn.

En novelle for kvinder, men også for den nysgerrige mand.

Desuden kan det om forfatteren Nete Krøll siges (skrevet på forlagets hjemmeside:

Tove Ditlevsen åbnede for alvor den litterære verden for Nete Krøll Eriksen, som i dag er en del af den litterære undergrundsscene i København.

Nete skriver erotik og arbejder med det sensuelle udtryk i ordet. Hendes digte er tidligere udgivet i en række aviser, magasiner og antologier.

Nete er født i 1967.

Novellen kan høres eller læses på tellmeastorytoru.dk/   som er et digitalt forlag, der tror på det kreative i et hvert menneske. Og at det enkelte menneske udvikler sig bedste ved at blive set, hørt og anerkendt. Hos Tell me a story, Toru er værker formidlet på både skrift og lyd. Tekster er tæt på det originale manuskript for at skabe en tættere kontakt mellem forfatter og læser, mens lydbøger giver mulighed for at høre en oplæsning af værket med lyden af forfatterens egen stemme. Læseren er med til at støtte forfatterens arbejde med den høje royalty som Tell me a story, Toru kan tilbyde forfatteren grundet det digitale medie.